duminică, 12 aprilie 2009

Cerşetorii din ziua de astăzi...

Mi s-a demonstrat faptul că-n ziua de astăzi, cerşetorii, vor bani pentru...orice altceva, dar nu mâncare, iar pretexul lor pentru cerşeală...fiind ceva de genul: ” Oameni buni cu suflet mare, dacă vă lasă D-zeu, daţi-mi şi mie un banuţ, suntem 15 fraţi şi mama a murit, nu avem ce manca...bla, bla, bla”. Vă este cunoscut texul, da, ştiu, mai ales dacă circulaţi cu troleul 96. În fine, joia trecută, pe la ora 18, aşteptam în staţia de la Ministerul Transporturilor, troleul 96 pentru a ajunge acasă după o zi agitată. Aşteptând troleul, mi-am luat ceva de mâncare pentru că nu mâncasem nimic, cedând în urma insistenţelor stomacului. M-am pus pe un garduleţ ( trăiască primaria ), uitându-mă în jur, oameni agitaţi, grăbiţi, copilaşi abia scăpaţi de la şcoală şi multe babe ieşite la promenada. La un moment dat, se apropie de mine un copilaş, de etnie rromă, pe la vreo 5-6 ani, îmbrăcat într-un maieu gri din cauza prafului, cu nişte ochi albaştri foarte frumoşi. Îmi spune pe limba lui abia învăţată: „Îmi dai şi mie un banuţ?”, văzându-l aşa mic, mi-am permis să-l întreb: „Dar pentru ce ai nevoie de bani, ţi-e foame?”, el îmi răspunde surâzător: „Da!”, eu, crezându-l îi întind punga cu mâncare pe care o aveam şi îi spun: „Poftim, ia şi mănâncă, dacă mai vrei, îţi cumpăr.”. Îl bufnise râsul şi-mi zice: „Nuuu...bani!”, dintr-o dată m-am prins şi-l întreb: „ Păi, parcă îţi era foame. Îţi dau mâncare. Pentru ce ai nevoie de bani? Să-i dai lu' tac-tu să bea?”, ruşinându-se îmi spune încet că..nu, nu pentru tac-su. Evident, nu i-am dat niciun ban, nu încurajez aşa ceva. Mă rog, mi-a venit troleul...See ya!

5 comentarii:

  1. Hmm...oare cum ar fi decurs povestea daca nu venea troleul? Insistentze, "hai tanti, imi dai si mie un banutz?"... Si...respecta domne, batranii, respectiv babele >:P!

    RăspundețiȘtergere
  2. da...exact asta se intampla . Pacat ca nu se reuseste in nici un fel sa se schimbe mentalitatea acestor oameni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eram la unirii intr-o masina cu niste prieteni, clasicii spalatori de parbrize, un amic de al meu nebun de fel scoate o bacnota de 10 lei ....se face ca o da si se infurie tiganu si scoate in ciuda una de 100 =)))
    domle dar lasa`i p`astia sa vezi acaretele de babete cum dau curse prin tramvai ca sa prinda un loc si dupa ce alearga juma de tramvai se aseaza istovite si zic "saracele" ca ele sunt batrane si nu pot sta in picioare

    as organiza o cursa ....de scaune la olimpiada si sa participe,cele de la noi sigur vor lua primu loc

    RăspundețiȘtergere
  4. Cersetoria din ziua de azi e o 'meserie' bine platita. In dictionarul lor nu exista cuvantul munca.

    RăspundețiȘtergere
  5. Laaaaaaaa Muncaaaaaaaa baaaaaaaa NUUUUUU laaaaa intinsssssss manaaaaaaa D:

    RăspundețiȘtergere